السيرة الذاتية

مسيرة العمل الحكومى بالهيئة القومية للبريد منذ 1996


بداية العمل بمنطقة شرق القاهرة من 1996 حتى 1998

بمكتب بريد الجمهورية عين شمس 

وكانت البداية فى العمل بعد الحصول على دبلوم الفنى لتشغيل الماكينات وعملت بعقد موقت. 

وتعلمت من الاساتذة وزملائى بالعمل بالمكتب

موظف شباك التوفير وعمل عمليات الايداع والسحب وتسجيل العمليات وظبط الرصيد.

موظف شباك معاشات والتعامل مع كبار السن وتعاملت مع جميع الانماط والشخصيات وتحت ضغوط الزحام.

موظف شباك حولات الحكومية.

موظف شباك الطوابع البريدية .

موظف مراجع عمليات وتسجيلها على الكارت الخاص بة بالارشيف اليدوى. 


ثم انتقلت للعمل بقطاع الادخار والتوفير  من 1998 حتى 2005


وعملت بإدارة الميزانية 

وتعلمت من خبراء التوفير الميزانية اليومية والشهرية والسنوية 

والعمل إدارة الحاسب الالى 

مدخل بيانات عمليات وكانت بداية العمل بالحاسب الالى 


ثم تم الحاقى الى مشروع مركز الدفع الالكترونى من 2005 حتى 2014


وعملت بادارة اصدار البطاقات بوحدة تسليم وتسلم طلبات اصدار البطاقات من مكاتب البريد لفترة سنة. 

وتم ترشيحى للعمل بالادارة العامة للتسويات المالية وتم تدريبى على العمل لظبط ارصدة العمليات الالكترونية للصراف الالى ونقاط البيع الداخلية والخارجية على شبكة بنوك مصر وشبكة فيزا لفترة سنة. 

ثم تم ترشيحى سنة 2007 الى ادارة التشغيل  تحت اشراف شركة IBM وتم تدريبى واكتساب الخبرات العملية وعملت أخصائى تشغيل نظم  ومراجع العمليات وضبط الارصدة الكترونياً.

والعمل بمكتب الدعم Help Desk لفحص المشكلات الخاصة بالنظام وقنوات الدفع الالكترونى وتتبع اصلاح المشكلات بالتنسيق مع الجهات المعنية.

وتم ترشيحى للعمل فى مشروع تركيب ماكينات الصارفات الالية ونقاط البيع بجميع مراحل المشروع ( توريد - تركيب - تثبيت النظام - تصميم الشاشات - التشغيل - الاختبار - التدريب - المتابعة ) بالتنسيق مع المناطق البريدية والاحتياجات والشئون الهندسية ومحور الشئون البريدية لتركيب ماكينات الصراف الالى بالمكاتب البريدية بجميع المناطق البريدية من القاهرة حتى اسوان وتدريب العاملين بالمكاتب البريدية والخزينة الرئيسية والدورة المستندية وتدريب الموظفين بالمكاتب والخزينة على الصيانات الاولية

كما اكتسبت الخبرات من الشركات الموردة للماكينات على كيفية الصيانة الاولية والمتقدمة والاصلاح عن بعد وتتبع المشكلات وحلها بالتعاون مع الشركات الموردة لماكينات الصراف الالى wincor - ncr - raya - see.

وبدإت فى الدراسة وتطوير ذاتى بالالتحاق الى اكاديمية كلية هندسة شبرا لدراسة علوم الحاسب الالى.

أنجازاتى بالمشروع 


وتم تركيب عدد 120 ماكينة على مستوى الجمهورية. 

وتم توريد اكثر من 1600 ماكينة نقاط بيع بالمكاتب البريدية. 

تدريب العاملين بالمكاتب البريدية على دعم وتشغيل خدمات الصراف الالى على مستوى الجمهورية. 


تدريب الخزينة الرئيسية للمناطق البريدية على التغذية واصلاح مشكلات الاداراج الاولية.


ثم تم تكليفى بمشروع جيرونيل الخاص بالحولات وتحويل المرتبات ومدفوعات الفواتير لاجراء اختبارات التشغيل والتدريب بفروع مكاتب البريد. 

تم تكليفى بالعمل كأستشارى فنى لرئيس قطاع البطاقات الالكترونية بعد اجراء المسابقة واختبارات اللجنة وقدمت مشروع برنامج مراقبة ماكينات نقاط البيع بالمكاتب وتم تجربتة وتشغيلة بالاشراف وفحص مركز البيانات.

وقمت بتنفيذ مشروع التعليم الالكترونى وتجربتة على بعض العاملين بقطاع البطاقات الالكترونية بالتعاون مع شركة وان سيلوشن وتقديم تدريب فى مجال اوركل المالى منحة مجانية للعاملين بالقطاع. 

وتقديم مشروع التسويق الالكترونى للبطاقات الالكترونية من خلال تطبيقات الهواتف الذكية ومنصات التواصل الالكترونية بالمجهود الذاتى.

ثم تم تكليفى رئيس قسم دعم قنوات الدفع الالكترونى عام 2011 والاشراف والمتابعة على ماكينات الصارف الالى ونقاط البيع.

تكليفى بأعداد كراسة المواصفات الفنية لشراء ماكينات الصراف الالى.

وكذلك  تم تكليفى بالاشراف والدعم الفنى وتشغيل خدمات الدفع الالكترونى بالمعرض السنوى CAIRO ICT من سنة 2007 حتى 2014


وتم تكليفى فى متابعة مشروع تركيب ماكينات الصارف الالى بالتعاون مع مؤسسة اى فينانس 



 الفترة من 2014 حتى 2016  فترة الابتلاء

قال النبي صلى الله عليه وسلم: (( ما يصيب المؤمن من نصب ولا وصب ولا هم ولا حزن ولا أذى ولا غم حتى الشوكة يشاكها إلا كفر الله بها من خطاياه )) 


تم تنقلى الى الارة العامة لبريد شرق القاهرة من 2016 حتى تاريخة 

وعملت موظف موارد بشرية بالمنطقة. 

وتم تكليفى كمسؤل قواعد بيانات موارد بشرية .

وقمت بالعمل على تجهيز قاعدة بيانات للعاملين وتطوير السجلات اليدوية الى الكترونية.

وتم تعديل المسميات الوظيفية طبقا للهيكل العاملين الجديد وأضافة بيانات اضافية وتفصيلية للموظف. 

وعمل قاعدة بيانات لموارد المنطقة ( الادارة - المكاتب البريدية - مناطق التوزيع) 

وتكليفى بتنفيذ ملف الانجازات للمنطفة وعمل البيان الاحصائى للخدمات البريدية المالية.

وكذلك تم تكليفى بتنفيد والعمل لتطبيق حافز التقييم الربع سنوى وتدريب قسم الاجور المتغيرة.

وتكليفى كعضو لجنة الاشراف والمتابعة لحافز التفييم للعاملين.




Cover Letters


I am Pleased to Respond to The ad for The Employee of 
E-Payment Channels, The Site also Published for The Recruitment of knowing That My Qualifications Commensurate With Significantly To in This Announcement. I Have Read About The Bank, and I do Not Have Sufficient knowledge About Services, Systems and Applications Used in Operations Management Financial Network of Electronic ATM, POS and Banking Services Net bank, and I am very interested in working for a Company Working in The Field of Operating Processes and Control of The Payment Channels., As Well as Great Fame as Subjects of Your Business.

As you Will Note in The CV attached, Has Worked 16 Years in The Field of Banking and Financial Services Beginning in 1996, an Employee Nets the Meaning of The Financial and Reached The President and Technical Support Channels, Push EGYPT POST and Participating in The Largest Government Project in Collaboration With Private Sector Companies, IBM and Vendor NCR, WINCOR, DIEBOLD, VERIFON, TITO SYSTEM.

And inform you that I am a Good knowledge of Some Computer Programs Such as Management Systems of Accounts and Electronic Payment Cards.

Control Applications E-Payment Channels (ATM - POS - Report - Transactions) Adapter for the Financial Operations Other Networks (VISA- MASTCARD) Main Drivers of Payment Channels Maintennce of ATMs and POS.

I would be Grateful for the Interview With you to get to know My Abilities in More Detail. if you would like more information, I will be happy to contact me.

Personal Information

Name: Waleed Fawzi Sayed
Mobile: (+2) 01001536268
Job: + (02) 2620336
Address: 9 st. El-wakkad , Abbasyea , Cairo, Egypt
E-mail Company:  waleedfawzy@egyptpost.org
E-Mail Private:
Web Company: www.egyptpost.org
Military Service: Exempt
Nationality: Egyptian
Marital Status: Married
Place of birth: Cairo
Date of Birth: 5thJuly1978

Career Objective

I understand that success in any task in the workplace requires responsibility, Inspiration and cooperation, and I work hard to achieve this. In my work I place a lot of attention on safety, Accuracy, Efficiency, Honesty, Completeness, and Creativity.

Communication skills and Management.

Ability to Learn New Tasks Faster Ability to Work under Stress Ability to work With Teamwork Excellent of Communication Skills.

Certificates

MCSA Certified Diploma
KNWD Certified Diploma
OS-UNIX AIX 5L Basics Certified at IBM
ICDL
ATM Support at RAYA
PMP at edraak
HRM at edraak
E-Marketing at edraak

Education

University: Banha University - Arab Academy Center
Faculty: Computer Science
Graduation Year: 2007 to 2009

Secondary: Shubra Mechanical
Faculty: Operation Machines
Graduation Year: 1996


Human Resources Database Administrator

v  Coordination with SAP system officials (HRM- ACH) to update the database and information and changes that are urged in the following data:



1.Definition of the staff structure
2.Identify all available data for each employee
3.Determining the powers of both the user and the Director of Personnel in relation to the cycle of work on the system with the use of quick models for data entry.
4.Full follow-up of the employee from the moment the application for the job and pay the salary.
5.Identification of department managers and departments.
6.Follow-up changes in salary and wages
7.Defining performance evaluation criteria for each job and determining the ratios of these standards.
8.Iron the multiple functions and linking staff to these functions as well as departments and sections.
9.inquire at any moment on the employee data in an easy way that allows access to data benefits and deductions.
10.Registration of residence data for expatriates coming from abroad and applicants.
11.Registration of the end-of-service form (discharge)
12.Record the data of scientific qualifications and linking them to the employee.
13.Registration of social status data.
14.Recording training course data and related expenses.
15.Recording all personal data of the employee.
16.Follow-up to the work cycle fully.
17.Extract reports by specifying the time period or historical.
18.Registration of the Corporation's assets (sales, stores, wages, achievements, assets, assets, revenues and expenses, current activity, account and operation indicators, customer and cash increase, development, training, communication with employees)

Other tasks

All reports are in Arabic and English and are easy to process and filter for research within the report. Here are some of the available reports.

1.A report showing all employee data with the possibility of selecting a department/ department.
2.Report on new appointments.
3.Evaluation report for contract and contract workers.
4.A report showing changes in salaries and wages during the period.
5.A report clarifying the insurance status of the employees with clarification of the employee; s share and the share of the company and their consolidation within the report.
6.A report showing the insurance of new appointees.
7.Report for owners of therapeutic cards.
8.Receipt of project / site report.
9.Receiving site report in detail.
10.Training Cost Report.
11.A CV report for each employee.
12.A report showing the employees evaluation according to the evaluation criteria set by the responsible manager.
13.Report on the distribution of staff on sites and sections.
14.Report on employee sanctions and the effect of penalty on salary

Job Discretion Experience

The ATM Specialist is responsible for performing operational support duties of the ATM Department. Assists the ATM Manager as directed; performs account reconciliation duties; monitors ATM status and currency usage; assists in the proposal and installation process; and investigates ATM related electronic fund transfer (EFT) customer disputes or fraudulent issues in accordance with state and federal regulations. Performs a variety of routine daily tasks; reviews reports, prepares correspondence; participates in special department projects.

Key duties/responsibilities of ATM specialist:


1.     Responsible for the administration of the server, the software and other related software and devices.

2.     Coordinates with other office/division technical staff for the connectivity of the server to the host computer, ATM terminals, inter-bank switch network, and other interfaces.

3.     Implements configuration and parameter setting/fine-tuning to improve the overall ATM Switch system performance.

4.     Regularly monitors system activities and performance, and prepares performance reports.

5.     Provides technical assistance related to ATMs and the inter-bank switch.

6.     Ensures compliance to infrastructure security policies and guidelines.

7.     Related bank documents

E-Channels ATM , POS

1.     Supervise All Monitoring Team Tasks (Monitoring, Operations, Communication, and Analysis problems .Troubleshooting).

2.     Prepare & Implement Different kinds of Reports (ATM Statistics, Attendance Reports, Performance and work schedule Reports).

3.     Install & Configure ATM machine on live processing system in addition to modifying ATM Configuration itself (Screens, Journal, Receipt, Dispenser, and Communication).

4.     Handling & Analysis All Acquirer various Inquirers including (ATM Software and Hardware malfunctions, Statistics Problems, Processing Errors,).

5.     Implementing &Prepare Acquirer Clients Reports Requests ( ATM Transactions Details Reports , ATM Unsuccessful Transactions , ATM Capture Card reports , On-Us / Off-us Transactions Details Summary , ATM Remaining cash Reports ….).

6.     Preparing a various Testing Phases for new Clients (ATM Host-To-Host, ATM Direct driven, Client Debit Host "Core banking”, Client credit host ) in addition to Finalize Test With Them.

7.     Duties May Include Installing and Repairing ATMs and Training Customer Employees on How to Maintain  ATMs (100 ATM).

8.     Duties May Include Installing and Repairing ATMs and Training Customer Employees on How to Maintain ATMs (2200 POS).

9.     Following up ATMs’ Replenishments.

10.  Add Means Encryption Devices Mechanism Ensure the Conduct of Operations.

11.  Operation Devices to Prevent Power Outages and Organizations Voltage.

12.  A Preview and Processing Requirements The installation Sites ATM According to Technical Conditions and Metrology for Proper Operation.

13.  Application Monitoring POS.

Operation Support

1.     Operation Card Management System Finance.

2.     Financial Reporting to Customers and Channels Used and the Banking Networks.

2.1.   Counter Accounting

2.2.   Card Accounting

2.3.   Cash Transfer

2.4.   Net Banking Account

2.5.   ATM Bank VISA,123

2.6.   POS VISA,123

3.     Financial Settlement Reports and Compliance References-Operations Local, VISA, EBC. 4. Control and Update of Databases for Operations and Customer Accounts.

4.     Added New Cards to Customers and Determine the Types of Accounts and Types of Cards and Categories.

5.     Print PIN Mailer and Prepare access file if it is needed.

6.     Application of the Daily Tasks on the Systems.

6.1.   Start Business Day.

6.2.   End of Day.

7.     Monitoring Switch Transaction Card Tieto Switch.

8.     Analysis and Examination of Suspicious Transactions.

Help Desk Support

1.     Working as ATM Monitoring and Management Workplace and Reports.

2.     Training Service Payment Branch.

3.     Following up ATMs’ Software and Hardware Malfunctions.

4.     Following up P.O.S Software and Hardware Malfunctions.

5.     Troubleshooting ATM, POS, Cards Client, Transaction.

6.     Communications and follow-up Maintenance Work of the Initial units and Supervise the execution of the vendor.

7.     Record all Actions on a System Service Center.

8.     Issuing Cards.

Business Development

1.     Company AL MISBAR L.C.C
Supporting, operating and consulting the technicians of banking industries.
2.     1Solution Company
Marketing courses with distance learning system, enterprise resource management system for customers and application support

Conferences

§  Recipient of (Factor IDEAL) 2008

Sector Develop Technology Infrastructure Services – Egypt post

§  Supervision Services Payment

World Fair (Cairo ICT) 2007 / 2008 / 2009 / 2010

§  Supervision Services Payment

World Fair (Telecom Africa) 2008

§  Supervision Services Payment

Second World Conference E-Technology Post Tech 2008

§  Ministry of Agriculture - Agricultural Extension Center

Design and Management Website

Technical Skills

1.     Microsoft Windows 2000/XP Pro/7 Server 2000/2003/2008.

2.     Performing PC Setup/Installation, Maintenance, and Repair, Including Some Peripherals Set-up. IT Network Infrastructure Design, Maintenance, and Support.

3.     Desktop, Hardware Repair, Maintenance, and Support.

4.     Setting up and Maintaining Virtual Environments (Virtualization). Software Installation and Configuration.

Tool or Technology

9.     CMS Payment and Switch Transaction.

10.  Oracle ERP Human Resources and Financial.

11.  Open 2 Switch Transactions.

12.  Cervices Center Help Desk.

13.  NDC+ ATM NCR Software.

14.  DDC ATM WINCOR Software.

15.  AgIlies NDX ATM DIEBOLD Software.

16.  Support Application E-Learning Blackboard.

17.  Web Developer Joomla.

5.     Programming Android applications Tools..

6.     E-Marketing and CEO.

7.     Google Tools.

8.     Photoshop.

 Certificates Appreciation & Training Certificates

































Post a Comment

0 Comments